Selling Terms
Selger
- Selger er NKK-butikken / Norsk Kennel Klub (orgnr: 937125577), Postboks 52 Holmlia, 1201 Oslo, epost: nkkbutikken@nkk.no, tlf 21600900, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper
- Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser
- Prisene oppgitt i nettbutikken inkluderer merverdiavgift.
Betaling
- Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes. Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Levering
- Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Fraktalternativer:
- Klimanøytral servicepakke kr 99,-. Gratis frakt på ordre over kr 1500,-
- Hjemlevering med Posten kr 159,-
Angre kjøp på mottatte varer
- Kjøper har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. I denne perioden har du angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten andre forpliktelser fra din side enn transportkostnadene, returnere varene du har mottatt. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake uskadde og ubrukte i originalemballasjen. Returkostnader bæres av forbrukeren. Angrerettloven sier at kunden må melde skriftlig fra til selger innen 14 dager etter at han eller hun mottok varen for å kunne angre.
Bytte
- Hvis du ønsker å bytte varer kjøpt i nettbutikken kan du benytte deg av angreretten og returnere varene du ønsker å bytte innen fristen (14 dager). Varene du ønsker å bytte til kan bestilles på vanlig måte i nettbutikken.
Feil med leveransen
- Det kan naturligvis skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt, og vi er dessverre ikke feilfrie. Hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt.
Garanti / reklamasjon
- Skulle du få en skadd vare, vennligst kontakt oss skriftlig og beskriv detaljert hva feilen går ut på. Vi vil forsøke å løse problemet ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Du har 2 års garanti og 2 års reklamasjonsrett på samtlige produkter. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Kontakt oss dersom du må benytte deg av garantien. Vi betaler returfrakten ved en eventuell retur av vare på grunn av reklamasjon. Vi tar forbehold om trykkfeil.
Skade på leveransen
- Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er underveis til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten slik at du ikke risikerer å tape pengene du betalte for den ødelagte varen. Vanligvis må vi be deg om å fylle ut et skademeldingsskjema og å levere inn den skadde pakka på postkontoret. Dette er for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss, da vil ikke skaden bli registrert av Posten.
Konfliktløsning
- Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Kontakt NKK-butikken